fredag den 22. juli 2011

Et anderledes Amerika

Så forlod vi Washington, som jeg opfatter som det meget officielle Amerika, med alle mindesmærkerne og dre er mange, Washington med masser af sikkerhedsfolk af alle slags, politi på alle gadehjørner og mange politibiler. Og nu er vi "on the road", hvor vi oplever, at køre på de store "highways" med masser af biler, baner og motorsvejsindfletninger. Vi nød turen sydpå takket A/C, idag kom temperaturen nemlig helt op på 104 g F og hvor vi kunne nu også fotografere Pentagon helt lovligt :-).





 Greensboro er en anden side af Amerika, en helt almindelig by med Wallmart, industriområder og masser af restauranter og flere diners. Jeg ser servitricer som kaffekander for, dem som jeg har set masser af i amerikanske film i årenes løb. Efter at have kørt lidt rundt så også villakvarterer med almindelige huse med forhaver, hvor jeg da tror at avisdrengene smider aviserne og almindelige huse med almindelige ovale, runde postkasser på en pæl, som jeg har set på film. Vi overnatter på Red Roof, hvor man parkerer sin bil udenfor sit værelse, igen lidt som et motel.
Vi har et lille kompakt værelse, men det indeholder alt det som det fine værelse i Washington gjorde.

Hvis nogen tænker at dette indlæg har ændret sig, ja, så er det rigtigt, jeg var ikke tilfreds med det jeg lavede i går. Lige om lidt skal vi forbi en diner og have lidt morgenmad (uden kaffe) inden vi vender bilen mod Atlanta.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar